18/9/08

LIBYAN CHALLENGE 2009

Finalment ja es pot dir, tot i que molts ja ho sabieu. Aquest és el repte per el proper 2009.


Vaig estar fins a últim moment dubtant de repetir Sables, ja que els records de l´edició 2008 són imborrables, el meu bateig al desert sempre serà allà i ho portaré clavat a la memoria fins que aquesta m´abandoni, n´estic segur. Però finalment he decidit (ja fa dies) que es quedin en això, en records, i anar per un altre repte que des que el vaig coneixer em va captivar alhora per la seva duresa i el seu encant.


Fa uns mesos, tot just arribat del Sables, vaig llegir un article al "Runner´s" escrit per un tal Sergio Fernandez, madrileny, que havia fet la Libyan Challenge i a més va acabar-la en 2ª posició. Em va captivar. De seguida vaig enviar un mail a l´organització i en pocs dies tenia a casa un dossier de la prova amb el full d´inscripció inclòs, però es va quedar allà. El repte continuava estant al Sables.

Ara fa cosa d´un mes, per sort o dissort meva vaig rebre un mail del Sergio on s´oferia, de part de l´organitzador, a aclair els dubtes que pogués tenir per decidir-me per fer una prova tant bèstia, ens hem creuat mil mails des d´aleshores i m´he llegit a fons tots els articles del seu BLOC però tot i que jo em vaig resistir una mica, com una novia a la primera cita, al final vaig acabar caient als encants de la prova i al morro amb que el Sergio rebatia tots els meus arguments per no anar-hi.

Resumint, la Libyan Challenge és una cursa de 190km NON-STOP, en regim d´autosuficiència alimentaria i orientació que es celebrarà la última setmana de febrer del 2009 a la zona de Ghat al sud de Libia.

Que vol dir això? Fàcil.

  1. 190 km NON-STOP vol dir començar a córrer i no parar fins que no acabis la cursa ( o els cullons)

  2. Autosuficiència alimentaria vol dir que, com al Sables, tot el que portis a la motxila serà el que tindràs per viure mentre duri la cursa.

  3. D´orientació, com diu la paraula, que aquí no hi ha marques(al Sables si). Un GPS i espavila´t.

  4. L´última setmana de febrer, significa l´única cosa que va a favor, crec, ja que les temperatures no seràn tant altes com al Sables que es fa 1 mes més tard.

  5. I el fet de que sigui a Libia (no confondre amb Llivia (Cerdanya) ni el Líban) vol dir que tindrem en Gaddafi voltant per allà.... més o menys.




Suposo que és una bogeria, no sé tan sols si estic minimament preparat física i mentalment per una burrada com aquesta, però ja està feta la inscripció i una part del pagament i ja surto a la llista d´inscrits. Ja no hi ha marxa enrera, de fet ni m´ho vull plantejar ni per un sol moment. El que sigui serà i si no em lesiono ni em passa res d´extrany, hi estaré 40 o 70 hores però l´acabaré, que de veritat i ara més que mai, aquest és l´únic objectiu.

El Sables em feia i encara em fa respecte, aquesta em fa por, però m´atrau molt la idea i estic segur que a molts de vosaltres també us atraurà, o al menys m´entendreu.

Molts d´altres no i a més em prendreu per boig. Ja m´agrada també aquesta idea...

13 comentaris:

Kaiko ha dit...

Ostic Jaume...
Quin repte més interessant, quina envejeta més sana em fas.
ânim i courage (que diuen los francesos)

Anònim ha dit...

MOLTS ANIMS PER AL NOU REPTE!
A mi em pasa el mateix que a tu però per anar al sables 2010 m'agradaria que una persona com tu que tens experiencia en proves així m'ajudes un poc.
Jo este any m'havia marcat UTMB i no sense patir vaig acabar-lo i estic contentissim, però despres d'un repte, com diu el teu titol de la pagina n'hi ha un altre, i ara voldria anar a fer la marato dels sables 2010 i necesito uns consells en tot tipos de temes, hem podries ajudar???? gracies per endavant i molta força i lluita per al teu nou repte.

ALBERT GINÉ CID

Amat Artigas Personal Blog ha dit...

Bones Jaume!
Tñ he afegit al meu blog pq veig que el teu és molt interessant també.
Suposo que em deixes permís no?
Salutacions i a seguir entrenant!

Att.
AMAT ARTIGAS TOWLE
http://amatartigas.blogspot.com

Jaume Tolosa ha dit...

Kaiko, enveja? veus com tu també estàs malalt!!!

Albert, Si tens la intenció de fer Sables t´asseguro que no te´n penediràs mai.
Consells? tants com vulguis. per mail(jaume@tolosa.cat), per telefon 669798542,quedant per parlar o per fer uns km...etc , sempre és agradable parlar d´aquest tema.

Amat, és un plaer que m´incloguis a la teva llista de blocs. Amb el teu permis, jo també ho faré.

Anònim ha dit...

Vinga Jaume.
Molta força i ànims.Ja aniràs explicant la preparació.
Sort!!
Pablo
Haima 9.
PD.No oblidis Espidifen.you know...

Ramon ha dit...

Jaume, et felicito, l'has encertada, soc del que crec, que com més gran és un projecta més ens motiva.
A veure si compartim alguns quims.
Ramon Anglada

Jaume Tolosa ha dit...

Pablo, moltes gracies. Com porteu tu i en Toni la preparació de la Cape Epic??

Ramon, compartir quilometres el dia que vulguis. Posa dia i hora.

Anònim ha dit...

Hola Jaume.Be.Molt be.Ja estem fent sortides llargues amb la bici de carretera.De moment suaus i anirem intensificant a mida que s´acosti el mes de març.
Quin pes portaràs a la Libyan C.?
Sort a la preparació.Et seguire puntualment.Ens veiem aviat.
Una abraçada,Pablo

Anònim ha dit...

Gracies Jaume t'enviare un mail i et fico al dia

Anònim ha dit...

Ostres, quin projecte més xulo, anims que no falta tant.

Jaume Tolosa ha dit...

Pablo, enacara tinc molt verd el tema material i pes. mica en mica ho anirem aclarint, espero...

Albert, quan vulguis, ja ho saps.

Xavier, si que es xulo, ara faltara veure si jo ho soc prou de xulo.Jeje

Ironxevi ha dit...

Jaume, ni boig ni punyetes, quin encant tindria la vida monotona i sense reptes fisics i mentals.
Anim i veurà's com acabaràs siguen un Finisher a Libia.
Ens veiem

Jaume Tolosa ha dit...

Xevi, i tant si ens veiem , ala mitja de Roda!!!