12/2/12

PEDALA. TENS FRED? PEDALA

No hi ha res com estar motivat. O ser un bon amic d’un tio motivat.

No aclariré qui és el motivat i qui el pobre amic, però, tot i el fred intens de les últimes setmanes, ja porto quatre sortides amb bici amb en Fèlix amb qui al llarg de la meva vida he compartit hores i hores d’entrenament de sabatilla. Ell ja fa temps que es va passar a la bici i comparteix a un bon nivell els dos esports. Jo sóc nou. I tot i que hi he arribat per obligació, m’hi trobo bé i la motivació i les ganes em supuren per tot arreu.

Sortir a córrer sota zero no costa gaire. Amb la bici de carretera...

Tot i quedar passades les onze del matí, ja vora el migdia (paraula que per si sola desprèn calor) el fred a la Plana de Vic es conservava intens. No sé quants graus sota zero estàvem, però el termòmetre no bullia, segur, i  nosaltres, ben abrigadets, cap a pedalar per les carreteretes estretes on no passa gaire gent i els pendents són més que acceptables. Santa Eulàlia, Fontfreda (glaçada diria jo), l’Estany, Moià. Fins aquí bé. Puja, baixa, puja i baixa. Fred a fora, però a ratlla dintre el cos. De Moià a Collsuspina la carretera plana però cara amunt fa que treballin les cames i la neurona. Carretera pastelosa on n’hi hagin que et manté calent a cops de pedal. La baixada de la Pullosa cap a Vic ha estat una altra cosa. Revolts glaçats, baixada sense tocar massa els pedals per no agafar velocitat. Fred. El cos es refreda. S’aguanta. Però les mans comencen a fer mal, molt mal. Tot i portar uns bons guants jo sempre en pateixo de fred de mans i aquest comença a ser insuportable. Dits encarcarats. Molt fred i aquest s’escampa braç amunt. Tinc fred. Molt fred.

Arribem a baix.
Pedala - em diu en Fèlix- Tens fred? Pedala.
La Plana de Vic, on el fred encara es conservava intens ens permet tornar a pedalar fort. I recuperem la calor i les sensacions que et deixen 3 hores d’esforç.

3 comentaris:

ser13gio ha dit...

Es inhumana la bici con frío. Ten cuidado que yo me jodí los dedos de las manos durante años por hacerme el valiente alguna vez. Sencillamente hay que hibernar, son un par de meses los malos, luego ya, bien abrigado, se suele poder.
s

JAUME TERES Y XESC TERES ha dit...

Benvingut al club, es dur fer bici a l'hivern pero encara o es més estar davant de la tele,jaja, aquesta duressa et dona el puntet extra a l'estiu, jo vaig atope de bici tinc un mig ironman el 4 de març a Valencia i el mes dur serà fotres a l'aigua aquetes dates, es que qui es ruc de mena , no tenim remei, cuida aquest ginollets!!

JT

Jaume Tolosa ha dit...

Tendré cuidado, pero ya me conoces...

No tenim ni tindrem remei, Jaume, però això suposo que és bo!!!!