10/2/12

UN TAST DE VINS

Un corredor, persona sana per definició m’ha portat de vins, cosa poc sana per definició dita així, secament tot i que molt sana si fem cas dels estudis científics quan es pren amb moderació. Una vetllada envoltat de gent, 16 o 17 persones de diferents oficis però amb una cosa en comú el segon dijous de cada mes des de fa... 22 anys: el vi.

7 botelles tapades amb paper d’alumini. Un tast a cegues. Vins de Catalunya, França, Itàlia i Suïssa. Vins que van dels 4 als 50 euros, pinots, chardonais, blancs, negres, vells, joves, afruitats... mil característiques diferents en 750 ml d’un producte amb vida pròpia.

Dissertacions sobre olors, gustos, sensacions, sabors amagats al rerafons de l’evidència de l’origen per als que hi entenen, atreviment de pronosticar l’anyada o la zona de procedència, aventurar-se a dir de quin roure és la bota on ha estat guardat, i fins i tot intuir un trauma en el procés d’elaboració. Mil converses desordenades, solapades una sobre l’altra sense un guió concret, petits grups intercanviables, opinions que pugen i baixen per la taula allargada.

Jo observo i escolto. No tinc massa res a dir. No hi entenc un rave. Miro, oloro, tasto, tanco els ulls i imagino. Provo d’identificar a què té gust, quina olor hi ha darrera del color. No l’encerto i moltes vegades ni l’identifico després de sentir el què en diuen. Per a mi un bon vi és el que m’agrada. Tasto, testo i puntuu amb sinceritat. Si m’agrada molt un 9, si no m’agrada tant vaig baixant, si no m’agrada gens he arribat a posar un 1, contradient agosarat els comentaris dels meus veïns de taula.

Al final la meva teoria preval. Suma de puntuacions. Els dos 9 que he donat són els que han quedat 1er i 2on. L’1 per l’últim.

Com a fi de festa, una copeta d’un vi dolç excel·lent. Pensant-me que l’havia de puntuar l’hi he donat un 10, però aquest estava fora de concurs, era per celebrar el sant de la mestressa del Celler d’Osona. Un Tokaji de prop de 60€ el mig litre, i si, l’hi he donat un 10 sense saber què assaboria.

Serà que tinc bon gust... Però dubto que el torni a paladejar mai més.


2 comentaris:

Anònim ha dit...

soc la franquet , tinc una lesió diguem el mail per demanarte una cosa tema metges??

Jaume Tolosa ha dit...

Hola Marta, ja sabia que estaves fotuda. Ja m'ho explicaràs. El emu mail ees jaume arroba tolosa punt cat